Кейси та факти

Нові підходи в рітейлі, які допоможуть утримати покупця

Нові підходи в рітейлі, які допоможуть утримати покупця

Менеджер з маркетингу групи компаній «Пілот» Антоніна Полішкіна, розповіла про новітні технології в сфері рітейлу, які допоможуть маркетологам не тільки утримати покупців, але і мотивувати їх на нові покупки.

Для торгових представників криза - це лихоліття, оскільки все менше споживачів здійснюють покупки в зв'язку з чим ціни на імпорт зростають, а карбованець падає. У продовольчому сегменті ситуація залишається більш - менш рівною, так як 70% від свого заробітку люди витрачають на товари першої необхідності, в той час як сегмент легкої промисловості зазнає труднощів: люди стали економити на предметах гардеробу. Така ситуація змушує працівників рітейлу боротися за покупця. У період кризи звичні методи неефективні, або зовсім не працюють. Тому без сучасних підходів і технологій фахівцям з маркетингу ніяк не обійтися.

Метод №1: Системи лояльності

Це може здатися пройденим етапом; покупець вже і так має достатню кількість дисконтних карт зі всіляких магазинів. Але мало хто знає, що більша частина програм лояльності не працює. Вони не сприяють залученню покупців і не викликають інтерес до покупок. Виною тому є те, що розробляючи ту чи іншу промо програму, фахівець-маркетолог часто враховує тільки інтереси компанії, при цьому інтереси і потреби покупця залишаються без уваги. В результаті компанія запускає акції, які зовсім не залучають покупця, а цікаві тільки їм самим. Наприклад, акція може проходити в незручне для відвідувачів час або надані знижки поширюються на товари, які нецікаві для покупця. Для ефективної роботи і уникнення помилок слід регулярно аналізувати показники отримання на основі аналітичних даних, а потім розробляти програми з вигідними пропозиціями для клієнтів. Коли покупець зацікавлений, він буде стежити за акціями та повертатися за покупками.

Метод №2: Digital signage

Відомо, що слабка стать частіше робить необдумані покупки. Заходячи в торговий центр, жінка звертає увагу на яскраві і красиві товари, і якщо ціна прийнятна, то скоріш за все вона придбає цю річ. І зовсім не дивно, що маркетологи використовують це, постійно придумуючи різні прийоми, які мотивують здійснювати незаплановані покупки. Наприклад, приємні аромати і музика в торговому залі, добре освітлені примірочні. Але сьогодні, так як рівень доходів падає, ці методи вже неефективні. В цьому випадку незамінними стануть вітрини Digital Signage (DS). Завдяки цим цифровим панелям покупці зможуть отримати всю необхідну інформацію: ознайомитися з асортиментом дізнатися про акції, скомбінувати ту чи іншу річ і навіть замовити товар он-лайн. Розмістивши Digital Signage біля входу в магазин, ви обов'язково привернете покупця.

Підхід №3: Wi-Fі

Нікого вже не дивує наявність Wi-Fi в торговому центрі. Хоча фахівці маркетингу не використовують всі можливості Wi-Fi мережі. З її допомогою можна:

  • Залучити покупця. В радіусі дії мережі Wi-Fi можна виявити потенційного покупця, запросити його в магазин, запропонувати йому спеціальну акцію, наприклад, знижку на товар або спеціальні бонуси, які діють найближчим часом.
  • Мотивувати вже діючих клієнтів знову здійснювати покупки. Про всіх діючих і майбутніх акціях та пропозиціях магазину покупець може дізнатися за допомогою push-повідомлення. За допомогою Wi-Fi мережі, фахівці-маркетологи можуть встановити місцезнаходження покупця в торговому центрі, визначити групу товарів, що його зацікавили, і за допомогою push-повідомлення надати додаткові бонусні пропозиції. Такий підхід спонукає клієнта здійснювати покупки.
  • Створити результативну викладку в магазині. Використовуючи Wi-Fi технологію можна без проблем визначити в якому місці торгового залу перебуває покупець, таким чином можна створювати так звану «мапу нагріву» - план торгового залу, де різні кольори будуть позначати інтенсивність знаходження клієнтів. Завдяки такій мапі можна не тільки сформувати більш ефективну викладку асортименту, але і поліпшити купівельні потоки.
  • Збільшити довіру до бренду. Зараз людям, а особливо молоді, складно уявити своє життя без Інтернету і смартфонів. Тому покупці неодмінно оцінять безкоштовний доступ до Wi-Fi мережі в торговому залі магазину.
  • Заохочувати покупця за просування магазину в соціальних мережах. Кожен клієнт зможе отримати знижку на товар в обмін на згадку магазину з хештегом, як тільки покупець опублікував пост, він тут же отримує промо-код купона зі знижкою.

Підхід №4: Електронні цінники

У Західній Європі та США електронні цінники давно вже популярні, в той час як наші фахівці-маркетологи до них тільки придивляються. З початку поточного року, була знята остання законодавча перешкода, і печатка організації на звороті цінника магазину більше не є необхідною. Електронні цінники є більш зручним варіантом для демонстрації вартості товару і його опису. Також це відмінний інструмент для маркетологів, який допоможе централізовано змінювати вартість товарів по всій мережі магазинів і синхронізувати дані між касою і цінниками. Що дозволить в будь-який час доступно проводити акції, для цього потрібно просто змінити вартість товару на ціннику, а по завершенню заходу повернути колишню ціну.

Підхід №5: Панель покупця

Монітор клієнта дуже схожий на Digital Signage, але на відміну від DS націлений на покупця, який вже безпосередньо перебуває біля каси. Цифрова панель, встановлена замість дворядкового монітору, зможе показати інформацію про цікаві пропозиції, знижки, акції, що неодмінно призведе до збільшення розміру покупки. Особливо це ефективно при грамотному викладенні товару, якщо розмістити біля каси полички з невеликим товаром, таким як косметика, біжутерія або різними аксесуарами.

Вищенаведені методи не вимагають великих витрат, більш того магазини вже і так використовують деякі з них. Головне завдання маркетологів і працівників рітейлу - це правильне їх застосування і не упускати нові можливості.