Кейси та факти

Вплив фонової музики в кафе на вибір страв відвідувачами: результати дослідження

Вплив фонової музики в кафе на вибір страв відвідувачами: результати дослідження

В ході дослідження було встановлено, яка музика сприяє вибору корисних продуктів, а яка - вибору фастфуду.

Фактори, що впливають на атмосферу ресторану, кафе, магазину, є інструментами впливу на поведінку відвідувачів. До них можна віднести, наприклад, запах копченостей в м'ясному відділі супермаркету або аромати кави і свіжої випічки в кафе, які пробуджують апетит у покупців і сприяють збільшенню продажів. Ще один ефективний маркетинговий інструмент - це музика.

Результати дослідження наводяться в журналі Академії маркетингових наук. Так, встановлено, що фонова музика впливає на поведінку споживачів, змушуючи їх вибирати здорову або нездорову їжу. Це пов'язане з тим, що ритм музики може викликати почастішання або, навпаки, уповільнення серцевого ритму.

Під впливом легкої, розслаблюючої фонової музики відвідувачі ресторану стають спокійнішими, більш ретельно підходять до вибору страв і тому частіше вибирають корисні продукти (фрукти, овочі). Гучна, динамічна музика прискорює ритм серця і підсилює почуття голоду, змушуючи відвідувачів віддавати перевагу більш калорійним стравам, таким як піца, лазанья, картопля фрі.

Експеримент був проведений в одному з кафе Стокгольма Діпаяном Бісвасом, професором маркетингу в Університеті Південної Флориди. В плейлист закладу були включені треки різних музичних напрямків гучністю 50 дБ і 70 дБ. При цьому страви, що входять в меню, були розподілені на 3 групи: здорові (наприклад, салати), нездорові (висококалорійні страви), нейтральні (чай, кава).

Дослідження показало: коли в закладі звучала ритмічна і більш гучна музика, кількість відвідувачів, що замовляють нездорову їжу, збільшувалася на 20%. Так, при гучності музичного фону 50 дБ здорова їжа складала 32% від кількості замовлених страв, нездорова - 42%, нейтральна - 26%. При гучності 70 дБ це співвідношення змінилося: здорова їжа склала 25%, нездорова - 52%, нейтральна - 23%.

Таким чином, як вважає доктор Д. Бісвас, фонова музика може використовуватися в ресторанах і магазинах в якості інструменту впливу на поведінку відвідувачів.

Варто зазначити, що вплив музики на вибір здорової або нездорової їжі вперше став предметом дослідження, в той час як інші фактори впливу атмосфери магазину або ресторану на кількість продажів харчових продуктів, а саме запах, освітлення, елементи декору, раніше вивчалися дослідниками.