Музика

Аудіомаркетинг як обов'язкова частина маркетингової стратегії успішного ритейл-бізнесу

Аудіомаркетинг як обов'язкова частина маркетингової стратегії успішного ритейл-бізнесу

Аудіомаркетінг є стратегією, яка підвищує рівень продажів за допомогою впливу на споживачів за допомогою музики. Аудіомаркетинг грає важливу роль в процесі створення образу бренду, його просування, підвищення цінності бренду і рівня довіри до нього споживачів.

Важлива перевага аудіомаркетинга полягає в тому, що він працює безпосередньо в точці продажу. У сучасному світі на споживача з усіх боків обрушується лавина рекламної інформації, тому виділити бренд на тлі конкурентів стає все складніше. Цим і обумовлений підвищений інтерес ритейлерів до рекламних інструментів, що використовуються в місцях продажів: якщо відвідувач вже з'явився в торговому об'єкті, значить, він зацікавлений в покупці і впливати на нього буде простіше. Таким чином, музичне оформлення в торговій точці є одним з найбільш ефективних інструментів впливу на споживачів.

Правильне музичне оформлення торгового об'єкта дозволяє вирішити ряд завдань:

  • сформувати у відвідувачів аудіообраз бренду;
  • забезпечити розвиток бренду завдяки комунікації зі споживачами;
  • залучати споживачів в атмосферу бренду;
  • формувати лояльність клієнтів до бренду;
  • створювати комфортну атмосферу для більш тривалого перебування клієнтів;
  • підштовхувати покупців до прийняття рішення про здійснення покупки;
  • формувати у споживачів необхідні знання про товар;
  • збільшувати ефективність праці персоналу та ін.

У широкому сенсі основне завдання аудіомаркетинга полягає в збільшенні прибутку за допомогою використання фонової музики і звукових ефектів, що впливають на поведінку споживачів.

При виборі правильної фонової музики, яка сприяє збільшенню кількості продажів, необхідно керуватися деякими критеріями:

  • Ритм і темп музичних композицій. Дослідження показали, що людина підсвідомо підлаштовується під ритм музики. Так, ритмічні, енергійні треки спонукають відвідувачів торгових об'єктів швидше пересуватися по залу, не затримуючись біля вітрин, швидше приймати рішення про покупку. Повільні композиції, навпаки, сприяють неквапливому вибору, спокійному обговоренню переваг того чи іншого товару, уважного вивчення асортименту. Тому швидка музика використовується в супермаркетах в години пік, щоб регулювати потоки покупців і скоротити черги. Коли немає напливу відвідувачів, в супермаркетах звучать спокійні мелодійні композиції, які допомагають затримати відвідувачів в торговому залі і збільшити кількість покупок.
  • Гучність. Звучання фонової музики має бути комфортним для сприйняття. Занадто гучна музика тільки відлякує покупців, адже їм доводиться підвищувати голос, щоб бути почутими, і постійно перепитувати співрозмовника. Все це викликає бажання покинути магазин і здійснювати покупки в більш спокійній обстановці. Однак фонову музику повинно бути чітко чути. Вона створює комфортну атмосферу для відвідувачів торгового об'єкта, дозволяючи невимушено розмовляти і маскуючи сторонні звуки.
  • Відповідність концепції закладу, асортименту та цільової аудиторії. Так, в магазинах класу люкс часто використовується класика в сучасній обробці, щоб підкреслити цінність бренду; в магазинах мас-маркету, орієнтованих на молодь і людей із середнім рівнем доходів, - більш динамічні сучасні композиції; в дитячих магазинах - мелодії з відомих мультфільмів. Якщо асортимент магазину користується однаковим попитом серед усіх верств населення (наприклад, продукти харчування), рекомендується провести аналіз відвідуваності в різний час доби і виявити, яка категорія покупців превалює в ранкові, денні, вечірні години. Виходячи з цього і слід вибирати фонову музику.

До створення музичного оформлення слід ставитися серйозно, оскільки необдуманий вибір фонової музики може призводити до зменшення середнього чека і навіть до втрати клієнтів.

До найбільш поширених помилок при виборі фонової музики можна віднести наступні:

  • неправильно підібраний темпоритм композицій: швидкі, ритмічні треки в магазинах преміум-класу так само недоречні, як і повільні мелодії в магазинах мас-маркету;
  • включення до списку відтворення російськомовних композицій: чуючи знайомі слова, покупець буде несвідомо аналізувати текст пісні і відволікатися від процесу здійснення покупок;
  • невірно вибраний формат музичного оформлення: трансляція радіо, використання треків, які перебувають на піку популярності, або надмірно експресивних треків можуть негативно сприйматися відвідувачами торгового об'єкта.

Підбір фонової музики на професійному рівні виключає ці помилки. Музичне оформлення, створюване фахівцями-аудіомаркетологами, що відповідає всім вимогам замовника, залучатиме відвідувачів в атмосферу бренду, підвищуватиме лояльність і рівень довіри споживачів, а отже, збільшить кількість продажів.