Музика

Гучність музики в точках продажів: як створити комфортну атмосферу для споживачів

Гучність музики в точках продажів: як створити комфортну атмосферу для споживачів

Мета використання фонової музики в торгових точках - створення приємної атмосфери, яка спонукає до здійснення покупок. Музика є одним з важливих факторів, що забезпечує комплексний вплив на емоції і поведінку відвідувачів в місцях продажів. Грамотний музичний супровід створює піднесений настрій у відвідувачів і перетворює шопінг в задоволення, тим самим сприяючи збільшенню кількості спонтанних покупок і розміру середнього чека.

Більшість ритейлерів розуміють важливість правильно підібраного музичного оформлення в торговому залі і серйозно підходять до вибору фонової музики з урахуванням особливостей закладу, характеру цільової аудиторії, часу доби та інших факторів.

Як правило, враховується при цьому і такий критерій, як гучність музичного супроводу. Давно відомо: фонова музика, що дратує, змушує відвідувачів швидше здійснити покупки і покинути торговий зал. Таким чином, щоб збільшити клієнтообіг і вирішити проблему черг в годину пік, достатньо збільшити гучність. Це призведе до того, що покупці будуть впевненіше вибирати товари, а персонал закладу почне працювати більш енергійно.

Гучна фонова музика представляє собою ефективний засіб в певних ситуаціях, проте її не слід використовувати в якості постійного рішення: підвищення гучності музичного супроводу призводить до значного підвищення рівня шуму в закладі.

Рівень шуму в торгових точках: теорія і практика

Як відомо, одне із завдань музичного оформлення - маскувати побутовий шум, присутній в будь-якому закладі: гул холодильного обладнання, розмови, стук візків з продуктами, звуки кроків та ін. Не дуже гучна музика формує звуковий фон і створює комфортну атмосферу. Однак, чим голосніша  музика, тим голосніше змушені розмовляти відвідувачі, щоб чути один одного. При цьому, якщо кількість відвідувачів в приміщенні збільшується, відповідно, наростає загальний гул в залі, а кожному з відвідувачів доводиться говорити ще голосніше. Таким чином, рівень шуму в закладі буде постійно підвищуватися. Таке явище називають ефектом Ломбарда.

Дослідницьким центром Mayo Clinic наводяться приклади, що ілюструють рівень шуму в децибелах:

  • 60 дБ - звичайне спілкування, безпечне для слуху;
  • 70 дБ - шум пральної машинки, безпечний для слуху;
  • 80 дБ - шум жвавої траси, ще також безпечний для слуху;
  • 85-90 дБ - потужний триммер для газону, можуть бути негативні наслідки для слуху при впливі подібного шуму протягом 8 годин на добу;
  • 95 дБ - шум мотоцикла, негативні наслідки виникнуть при впливі подібного шуму протягом 8 годин на добу;
  • 100 дБ - шум аеросаней, досить впливу протягом 2 годин для виникнення негативних наслідків;
  • 110 дБ - концерт рок-виконавців, негативні наслідки можуть виникнути вже через півгодини.

Шум в межах від 70 до 90 дБ, що впливає на слух протягом тривалого часу, може викликати порушення в роботі нервової системи, а тривалий вплив шуму, що перевищує 100 дБ, в деяких випадках призводить до значного погіршення слуху, в тому числі до його повної втрати .

Згідно з санітарними нормами допустимим є рівень шуму, вплив якого навіть протягом тривалого часу не викликає негативних наслідків для слуху. Так, в денний час допустимим вважається шум в межах 55 дБ, у нічний - 40 дБ. Однак в місцях великого скупчення людей дотримання таких норм стає практично неможливим.

На практиці рівень побутового шуму в місцях, призначених для відвідувачів, зазвичай варіюється в межах від 50 до 75 дБ. Для забезпечення акустичного комфорту відвідувачів звук музичного супроводу повинен перевищувати цей показник не більше ніж на 10-15 дБ. Це і буде оптимальна гучність фонової музики. Якщо загальний рівень шуму значно перевищує зазначені межі, його можна знизити за допомогою елементів, що ловлять звук. Для цього застосовуються звукопоглинальні панелі, які розміщуються на стінах і стелі.

Крім того, щоб забезпечити комфортне для відвідувачів звучання фонової музики, необхідно уважно поставитися до підбору обладнання. Музика, супроводжувана хрипами і шипінням з динаміків, здатна тільки зіпсувати все враження про заклад. Звук потрібно ретельно налагодити: налаштувати середні частоти, прибрати зайві баси, подбати про рівномірне звучання на всій площі торгового об'єкта.

Пам'ятайте, що грамотно налаштований музичний супровід залучає відвідувачів в атмосферу вашого бренду, підвищує їх лояльність і формує довіру до пропонованих товарів або послуг.