Музика

Ставлення людей до фонової музики

Ставлення людей до фонової музики

Як ставляться до фонової музики

У 2010 році велика компанія OnlineMarketingIntelligence провела дослідження, завданням якого було з'ясувати, як ставляться до музики в громадських місцях - торгових центрах, магазинах, ресторанах. Зрозуміло, цільовою аудиторією компанії були не люди з вулиці, а громадяни, які користуються панеллю OMI в режимі онлайн (близько трьох тисяч чоловік).

Цікавий той факт, що раніше подібні дослідження не проводилися. Зазвичай аналіз впливу музики на поведінку покупців проходив на рівні підвищення продажів і особистісних переваг. Проте, музика - це особливий вид реклами. Якщо нам не подобається постер або зображення на білборді, ми можемо відвернутися; музика ж звучить всюди, хоча далеко не всім вона приємна і потрібна. Тому компанія OMI вирішила виправити ситуацію і з'ясувати, що думають Інтернет-користувачі про звукові маркетингові інструменти.

Як виявилося, більше 16% респондентів взагалі не помічають, що в магазинах грає музика: отже, вона їм не заважає. Близько 35% опитаних повідомили, що у них вдома «для фону» завжди включений телевізор, в іншому випадку, вони відчувають себе самотньо і не можуть нічим займатися. Більше половини користувачів панелі OMI згодні, що музика, хороша чи погана, допомагає заглушити розмови продавців і покупців (та інші не зовсім приємні звуки).

Проте, майже 40% покупців не можуть зосередитися, якщо музика звучить дуже голосно. Причому практично ніхто не має нічого проти тихої зарубіжної музики. А ось своя естрада більшості взагалі не подобається. Дослідники також відзначають негативне ставлення опитаних до змішання звуків, яке можна спостерігати в великих торгових центрах: в кожному магазині - своя музична добірка. В результаті з бутіку молодіжного одягу доноситься легкий рок, а навпаки, в магазині сувенірів, грає латиноамериканський поп.

Близько 10% респондентів вважають, що музична реклама на дисплеях надто нав'язлива, а 6,3% вважають за краще слухати музику вдома, на хорошій апаратурі і в спокійній обстановці.

Так що ж в результаті?

Так чи інакше, більше половини опитаних дотримується думки, що музика в торговому центрі робить процес покупок більш позитивним. Важливу роль у розподілі відповідей зіграв вік учасників дослідження. Молодь ставиться до музики позитивно і не скаржиться з приводу її гучності, а ось російських виконавців слухати не готова.

Як стверджують психологи, ви можете не помічати музику, але це не означає, що ви не схильні до її впливу. Тому, накльовується висновок - фонова музика може бути такою, що продає, фонова музика потрібна!