Музика

Світ торгівлі та музика

Світ торгівлі та музика

Розглянувши вплив фонової музики на офісних службовців і клієнтів, розберемося з іншим застосуванням такої музики для клієнтів компаній. Як щодо тих, хто відвідує ресторани, робить придбання в торгових залах і використовує інші послуги? Як музичний супровід впливає на відвідувачів цих закладів?

Згідно відомої психологічної теорії музика допомагає нам швидше пересуватися, більше їсти або робити покупок в кафе і торгових точках. Загально прийнято, що саме в зв'язку з цим компанії повинні отримувати вигоду з цього. Дане питання не таке просте, як здається, і багато компаній могли б отримати з досліджень дещо корисне і важливе для себе.

Перед тим як розглядати способи впливу фонової музики на клієнтів, спочатку звернемося до тих, кому доводиться працювати в подібних умовах. У компаніях необхідно не тільки на папері, а й у дійсності вивчати вплив музичного супроводу на клієнтів і співробітників, які кожен день працюють в цих закладах. Може бути, буде ефективніше для продуктивності використання музики?

Музика не залежить від часу

Для нас так часто залишається загадкою, чому ми не встигаємо за часом або навпаки відстаємо від часу, чому наше внутрішнє відчуття часу не піддається самопочуттю в навколишньому середовищі. Комфортна музика також впливає на почуття часу. Часто буває так, що під впливом музики час просто летить від нас.

Мелодії, відволікаючі нас від часу, також цінуються покупцями в гіпермаркетах, кафе і салонах. Очікування входить в число основних причин, що викликають роздратування. Cпоживачі чекають біля примірочної кімнати, біля каси в черзі, чекаючи, коли подадуть страви або рахунок. У кращих організаціях прагнуть скоротити час очікування за рахунок способу застосування наповнювачів. Ось, наприклад, ваш стакан на столику ресторану час від часу поповнюється водою для створення комфортного відчуття, поки страви не принесли. В даному випадку формується більш лояльне враження про сам заклад.

Однак фонова музика не у всіх випадках однаково сприймається з часом. Вона сприяє не помічати час, однак, що буде, якщо ми робимо покупки?

Як показали дослідження на визначення відвідувачами часу знаходження в торговій точці при порівнянні з витраченим, люди робили придбання трохи довше при незнайомих мелодіях на відміну від знайомої музики, але вони думали про зворотну ситуацію. Як пояснити почуття, що часу пройшло більше під приємну мелодію? Хіба тут немає протиріччя в тому, що час летить непомітно, коли є сильне захоплення?

За рахунок знайомої мелодії людина стає більш психофізіологічно активною, цей ефект спотворює сприйняття часу. У зв'язку з тим, що для пам'яті легше обробити знайому мелодію, ми здатні на сприйняття більшої кількості подробиць, тому і з'являється враження про те, що пройшло начебто багато часу. Такий вплив знайомої мелодією можна порівняти з тим, як діє збільшувальне скло.